STATUT  

PORADNI  PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
W RYPINIE

POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 1

  1. Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Rypinie zwana dalej „Poradnią”, jest publiczną placówką oświatową przeznaczoną dla dzieci i młodzieży z terenu Powiatu Rypińskiego i Miasta Rypin.
  2. Poradnia udziela pomocy dzieciom, uczniom i nauczycielom z przedszkoli, szkół i placówek mających siedzibę na terenie Miasta Rypin i Powiatu Rypińskiego oraz dzieciom nieuczęszczającym do przedszkoli i szkół zamieszkującym na terenie działania Poradni.

§ 2

  1. Organem prowadzącym Poradnię jest Starostwo Powiatowe w Rypinie.
  2. Poradnia jest jednostką budżetową Powiatu Rypińskiego.
  3. Nadzór pedagogiczny sprawuje Kujawsko-Pomorski Kurator Oświaty w Bydgoszczy.
  4. Siedziba Poradni mieści się w Rypinie przy ulicy Dworcowej 11.
  5. W zależności od potrzeb Poradnia może prowadzić działalność w innych obiektach, za zgodą organu prowadzącego.

§ 3

Poradnia używa pieczęci urzędowej prostokątnej w brzmieniu:

„ Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Rypinie

87 – 500 Rypin, ul. Dworcowa 11

tel. 54-280-50-48 ”

§ 4

Poradnia posiada adres mailowy ppp@powiatrypiński.pl i stronę internetową ppp.powiatrypinski.pl

§ 5

  1. Poradnia działa w ciągu całego roku jako placówka, w której nie są przewidziane ferie szkolne.
  2. Poradnia może prowadzić swoją działalność we wszystkie dni tygodnia, z wyłączeniem sobót, niedziel i świąt w godzinach dostosowanych do potrzeb odbiorców.
  3. Dzienny czas pracy Poradni ustala Dyrektor Poradni w uzgodnieniu z organem prowadzącym.

§ 6

  1. Korzystanie z pomocy udzielanej przez Poradnię jest dobrowolne i nieodpłatne.
  2. Osoba korzystająca z pomocy Poradni ma prawo do anonimowości, poszanowania i  zachowania tajemnicy.

CELE I ZADANIA PORADNI

§ 7

Celem Poradni jest organizowanie i prowadzenie kompleksowej pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla dzieci i młodzieży, w tym:

  1. Wspomaganie dzieci i młodzieży odpowiednio do ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych, w tym zwłaszcza dzieci i młodzieży:

a) szczególnie uzdolnionych,

b) niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie lub zagrożonych niedostosowaniem
          społecznym,

c) ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się,

d) z zaburzeniami komunikacji społecznej,

e) z chorobami przewlekłymi.

  • Prowadzenie terapii dzieci i młodzieży, w zależności od rozpoznanych potrzeb, w tym dzieci i młodzieży z zaburzeniami rozwojowymi, z zachowaniami dysfunkcyjnymi, niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie lub zagrożonych niedostosowaniem oraz ich rodzin.
  • Diagnozowanie poziomu rozwoju, potrzeb i możliwości oraz zaburzeń rozwojowych, zachowań dysfunkcyjnych dzieci i młodzieży.
  • Pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu w rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień dzieci i młodzieży.
  • Podejmowanie działań z zakresu profilaktyki i profilaktyki uzależnień oraz innych problemów dzieci i młodzieży, w tym udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i młodzieży z grupy ryzyka oraz ich rodzicom.
  • Współpraca ze szkołami i placówkami w rozpoznawaniu u uczniów specyficznych trudności w uczeniu się, w tym ryzyka wystąpienia specyficznych trudności w uczeniu się uczniów klas I-III szkoły podstawowej.
  • Współpraca z przedszkolami, szkołami i placówkami przy opracowaniu i realizowaniu indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, o których mowa w przepisach w sprawie organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych i niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych oraz w przepisach w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w specjalnych przedszkolach, szkołach i oddziałach oraz w ośrodkach, a także planów działań wspierających, o których mowa w przepisach w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
  • Współpraca w udzielaniu i organizowaniu przez przedszkola, szkoły i placówki pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  • Wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji rodziny.
  • Wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji przedszkola, szkoły lub placówki, w tym udzielanie nauczycielom pomocy w rozwiązywaniu problemów dydaktyczno – wychowawczych.
  • Prowadzenie edukacji dotyczącej ochrony zdrowia psychicznego wśród dzieci i młodzieży, rodziców i nauczycieli.
  • Udzielanie, we współpracy z placówkami doskonalenia nauczycieli, wsparcia merytorycznego nauczycielom, wychowawcom grup wychowawczych i specjalistom udzielającym pomocy psychologiczno – pedagogicznej w przedszkolach, szkołach i placówkach.

§ 8

  1. Poradnia realizuje swoje zadania poprzez:
  2. diagnozowanie,
  3. opiniowanie,
  4. działalność terapeutyczną,
  5. prowadzenie grup wsparcia,
  6. prowadzenie mediacji,
  7. interwencję kryzysową,
  8. działalność profilaktyczną,
  9. poradnictwo,
  10. konsultacje,
  11. działalność informatyczno-szkoleniową.
  12. W zakresie diagnozowania i opiniowania Poradnia:
  13. prowadzi badania psychologiczne, pedagogiczne i logopedyczne dzieci i młodzieży zgłaszających się lub zgłaszanych przez rodziców/prawnych opiekunów, w celu rozpoznawania ich problemów w środowisku rodzinnym, szkolnym i rówieśniczym, w uzasadnionych przypadkach dokonywana jest diagnoza sytuacji rodzinnej dziecka,
  14. określa dysharmonie rozwojowe oraz zaburzenia o charakterze poznawczym, emocjonalno-społecznym i związane z nimi potrzeby, analizuje etiologię problemu,
  15. wyróżnia najlepiej rozwinięte sfery rozwojowe, w tym predyspozycje i uzdolnienia, jako podstawy do dalszej pracy z dzieckiem,
  16. bada poziom dojrzałości poznawczej, emocjonalnej, społecznej dzieci i młodzieży,
  17. uwzględnia, w sytuacjach uzasadnionych, oceny predyspozycji psychologicznych w aspekcie wyboru kierunku kształcenia i zawodu,
  18. kwalifikuje, w oparciu o uzgodnienia z rodzicami, do odpowiednich form pomocy psychologiczno-pedagogicznej realizowanej przez Poradnię, przedszkole, szkołę lub inne placówki diagnostyczno-terapeutyczne,
  19. orzeka w sprawie kształcenia specjalnego i nauczania indywidualnego oraz opiniuje w sprawie wczesnego wspomagania rozwoju, zgodnie z odpowiednimi przepisami.
  20. W zakresie działalności terapeutycznej Poradnia:
  21. prowadzi formy terapii psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej zgodnie z potrzebami dziecka,
  22. wspomaga działalność terapeutyczną w szkołach i innych placówkach oświatowych i opiekuńczo-wychowawczych, udzielając konsultacji i pomocy merytorycznej,
  23. adresuje działania doradczo-wspomagające do rodziców lub opiekunów prawnych dzieci i młodzieży.
  24. W zakresie poradnictwa i konsultacji Poradnia:
  25. prowadzi doradztwo psychologiczne, pedagogiczne i logopedyczne dla rodziców i nauczycieli, zmierzając do optymalizacji oddziaływań edukacyjno-wychowawczych w środowisku rodzinnym i szkolnym dziecka,
  26. udziela rodzicom, opiekunom, wychowawcom i nauczycielom oraz samej młodzieży porad dotyczących sposobów i metod przezwyciężania trudności związanych z dysfunkcjami rozwojowymi,
  27. informuje rodziców i młodzież o zasadach prawidłowego wyboru kierunku dalszego kształcenia, wyboru zawodu i planowania kariery zawodowej,
  28. udziela pomocy doradczej dzieciom i młodzieży w planowaniu kariery zawodowej, wyboru zawodu i kierunku kształcenia,
  29. upowszechnia informacje oraz prowadzi zajęcia zawodoznawcze dotyczące preorientacji, orientacji zawodowej.
  30. W zakresie działalności profilaktycznej Poradnia realizuje następujące zadania:
  31. prowadzi oddziaływania profilaktyczne mające na celu określenie poziomu rozwoju dzieci młodszych w poszczególnych sferach rozwoju,
  32. prowadzi oddziaływania rozwijające funkcje poznawcze,
  33. prowadzi profilaktykę zaburzeń emocjonalno-społecznych i zaburzeń komunikacji,
  34. prowadzi opiekę psychologiczno-pedagogiczną nad dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym poprzez systematyczną współpracę z placówkami edukacyjnymi,
  35. prowadzi doradztwo psychologiczno-pedagogiczne dla dzieci i młodzieży, rodziców, nauczycieli i wychowawców,
  36. prowadzi oddziaływania mające na celu kształtowanie umiejętności wychowawczych w relacji rodzic-dziecko poprzez aktywne formy edukacji,
  37. popularyzuje wiedzę psychologiczno-pedagogiczną, zapoznając rodziców i nauczycieli z czynnikami warunkującymi optymalny rozwój dzieci i młodzieży,
  38. upowszechnia wartości związane ze zdrowiem psychicznym podczas codziennej pracy terapeutycznej i doradczej, wspierając w tym rodziców i placówki edukacyjne,

§ 9

  1. Poradnia realizuje zadania współpracując z innymi poradniami, placówkami oświatowymi, placówkami doskonalenia nauczycieli i bibliotekami pedagogicznymi oraz organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami świadczącymi poradnictwo i pomoc dzieciom, młodzieży, rodzicom i nauczycielom.
  2. Powyższe zadania pracownicy poradni realizują na terenie swojej placówki, na terenie placówek oświatowych w rejonie swojego działania, na terenie instytucji wspierających rozwój dzieci i młodzieży, a także w środowisku rodzinnym dziecka.

ORGANY PORADNI

§ 10

  1. Organami Poradni są:

– Dyrektor Poradni,

– Rada Pedagogiczna Poradni.

2. Organy Poradni współpracują ze sobą w realizacji statutowych zadań Poradni.

3. Dyrektor Poradni za zgodą organu prowadzącego Poradnię może utworzyć stanowisko wicedyrektora lub stanowiska wicedyrektorów oraz – w zależności od potrzeb – inne stanowiska kierownicze.

§ 11

  1. Dyrektor Poradni jest kierownikiem Poradni dla zatrudnionych w niej nauczycieli i pracowników nie będących nauczycielami, odpowiada za całokształt pracy merytorycznej i administracyjno-gospodarczej placówki.
  2. Dyrektor Poradni powołany jest przez organ prowadzący placówkę.
  3. Do obowiązków Dyrektora Poradni należą w szczególności:
  4. organizowanie działalności psychologiczno-pedagogicznej Poradni oraz reprezentowanie jej na zewnątrz,
  5. sprawowanie nadzoru pedagogicznego pozwalającego na właściwy przebieg pracy Poradni,
  6. realizowanie uchwał Rady Pedagogicznej, podjętych w ramach jej kompetencji stanowiących,
  7. kontrolowanie prawidłowości przebiegu pracy merytorycznej Poradni,
  8. organizowanie obsługi administracyjnej, finansowej i gospodarczej Poradni,
  9. dysponowanie środkami finansowymi, określonymi w Planie finansowym placówki, zaopiniowanym przez Radę Pedagogiczną Poradni i ponosi odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie,
  10. zatrudnianie i zwalnianie pracowników pedagogicznych oraz innych pracowników Poradni,
  11. przyznawanie nagród i wymierzanie kar porządkowych nauczycielom i innym pracownikom Poradni,
  12. występowanie z wnioskami w sprawach odznaczeń, nagród i wyróżnień dla nauczycieli oraz innych pracowników Poradni,
  13. dokonuje oceny pracy pracowników zgodnie z obowiązującym Regulaminem dokonywania oceny pracownika pedagogicznego w PPP w Rypinie.
  14. Zastępstwo w przypadku nieobecności Dyrektora pełni wyznaczona przez niego osoba.

§ 12

  1. Rada Pedagogiczna jest kolegialnym organem Poradni, realizującym jej statutowe działania.
  2. W skład Rady Pedagogicznej Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej wchodzą:

­ Dyrektor Poradni – jako przewodniczący,

– wszyscy pracownicy pedagogiczni zatrudnieni w Poradni.

3. Zebrania Rady  Pedagogicznej są organizowane na wniosek organu prowadzącego placówkę,   

    organu sprawującego nadzór pedagogiczny, z inicjatywy przewodniczącego albo co najmniej

    1/3 członków Rady Pedagogicznej.

4. Rada wykonuje swoje zadania zgodnie z rocznym Planem pracy placówki.

5. Do kompetencji stanowiących Rady Pedagogicznej  należy:

  1. zatwierdzanie Rocznego Planu pracy placówki, 
  2. podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych w placówce,
  3. ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego pracowników pedagogicznych,
  4. semestralne i roczne analizowanie i ocenianie przebiegu oddziaływań psychologiczno-pedagogicznych,
  5. ustalanie sposobu wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego, w tym sprawowanego nad placówką przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny, w celu doskonalenia pracy placówki,
  6. Do kompetencji opiniodawczych Rady Pedagogicznej należy:
  7. opiniowanie organizacji pracy Poradni,
  8. opiniowanie projektu Planu finansowego placówki,
  9. opiniowanie w zakresie powierzania nauczycielom funkcji kierowniczych w placówce,
  10. opiniowanie pracy Dyrektora Poradni.
  11. Szczegółową organizacje i zakres działania Rady Pedagogicznej Poradni określa „Regulamin Pracy Rady Pedagogicznej”.

ORGANIZACJA  PORADNI

§ 13

  1. Dla sprawnej realizacji zadań statutowych w Poradni utworzone są zespoły merytoryczne, których celem jest wymiana doświadczeń, rozwiązywanie problemów, konsultacje i wzajemne wsparcie pracowników pedagogicznych. 
  2. Inne komórki organizacyjne będą tworzone w miarę potrzeb.
  3. Skład osobowy zespołów ustala Dyrektor Poradni.

§ 14

Poradnia może przyjmować studentów szkół wyższych kształcących nauczycieli (psycholog, pedagog, logopeda) na praktyki pedagogiczne na podstawie pisemnego porozumienia zawartego między Dyrektorem Poradni a zakładem kształcenia nauczycieli, zgodnie z możliwościami placówki. 

§ 15

  1. Szczegółową organizację działania Poradni w danym roku szkolnym określa Arkusz organizacji pracy poradni, opracowany przez Dyrektora do dnia 30 kwietnia danego roku, z uwzględnieniem rocznego planu pracy i planu finansowego placówki.
  2. Arkusz organizacji pracy Poradni opiniują pracownicy placówki.
  3.  Organ prowadzący zatwierdza Arkusz organizacji w terminie do 25 maja danego roku.

§ 16

Poradni prowadzi następującą dokumentację:

  1. Wykaz alfabetyczny dzieci i młodzieży korzystających z pomocy poradni, zawierający numer nadany przez Poradnię przy zgłoszeniu – imię i nazwisko dziecka albo pełnoletniego ucznia, jego datę urodzenia, numer Pesel, a w przypadku jego braku serię i numer dokumentu potwierdzającego jego tożsamość oraz adres zamieszkania,
  2. Rejestr wydanych opinii i rejestr wydanych orzeczeń, zawierający numer Pesel, a w przypadku jego braku serię i numer dokumentu potwierdzającego jego tożsamość, numer opinii lub orzeczenia oraz datę ich wydania,
  3. Tygodniowy rozkład zajęć pracowników Poradni,
  4. Karty indywidualne badanych dzieci i młodzieży,
  5. Księgę posiedzeń Zespołów Orzekających,
  6. Księgę Zarządzeń,
  7. Księgę Protokołów posiedzeń Rady Pedagogicznej,
  8. Dzienniki pracy pracowników pedagogicznych,
  9. Dokumentację prowadzonych zajęć terapeutycznych,
  10. Inną dokumentację zgodnie z odrębnymi przepisami.  

PRACOWNICY  PORADNI

§ 17

W Poradni zatrudnia się pracowników pedagogicznych oraz pracowników administracji i obsługi. Poradnia realizuje swoje zadania przy pomocy specjalistów: psychologów, pedagogów, logopedów, doradców zawodowych, lekarza i innych specjalistów.  

§ 18

  1. Szczegółowe zadania pracowników pedagogicznych oraz sposób ich realizacji ustala Dyrektor Poradni w indywidulanych zakresach obowiązków.
  2. Do podstawowych zadań pracowników pedagogicznych zgodnie z ich kwalifikacjami należy:
  3. prowadzenie działalności diagnostycznej psychologicznej, pedagogicznej, logopedycznej, z zakresu doradztwa zawodowego oraz opiniowanie na pisemny wniosek rodziców/opiekunów prawnych lub pełnoletniego ucznia, w tym udzielanie informacji o wynikach procesu diagnostycznego;
  4. prowadzenie działań orzeczniczych;
  5. prowadzenia działań informacyjnych, profilaktycznych i doradczych;
  6. poradnictwo i konsultacje;
  7. udzielanie dzieciom i młodzieży oraz rodzicom bezpośredniej pomocy psychologiczno– pedagogicznej;
  8. przygotowanie i/lub prowadzenie w miarę możliwości  czasowo-organizacyjnych różnych form informacyjno – szkoleniowych dla pracowników placówek oświatowych, rodziców/opiekunów prawnych,
  9. organizowanie i prowadzenie wspomagania przedszkoli, szkół i placówek w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych;
  10. prowadzenie dokumentacji diagnostyczno – terapeutycznej.
  11. Pracownicy pedagogiczni odpowiadają za bezpieczeństwo dzieci powierzonych ich opiece w czasie diagnozy i zajęć.

§ 19

Pracownicy Poradni zobowiązani są do:

  1. wykonywania pracy sumiennie i starannie,
  2. przestrzegania czasu pracy ustalonego w placówce,
  3. przestrzegania przepisów bhp i ppoż,
  4. ochrony mienia Poradni,
  5. realizacji zadań statutowych oraz zadań zleconych przez dyrektora, zgodnie z przydzielonym zakresem obowiązków,
  6. przestrzegania regulaminów obowiązujących z Poradni.

§ 20

Do zadań pedagoga i psychologa należy w szczególności:

  1. prowadzenia badań i działań diagnostycznych uczniów,
  2. diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia przyczyn niepowodzeń edukacyjnych oraz wspierania mocnych stron uczniów,
  3. udzielenie pomocy psychologiczno – pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb,
  4. podejmowanie działań z zakresu profilaktyki i innych problemów dzieci i młodzieży,
  5. minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów,
  6. prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych,
  7. pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów,
  8. wspierane nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno – pedagogicznej.

§ 21

Do zadań logopedy w szczególności należy:

  1. diagnozowanie logopedyczne, w tym prowadzenie badań przesiewowych w celu ustalenia stanu mowy,
  2. prowadzenie zajęć logopedycznych oraz porad i konsultacji dla uczniów i rodziców w zakresie stymulacji rozwoju mowy i eliminowania jej zaburzeń,
  3. podejmowanie działań profilaktycznych, zapobiegających powstawaniu zaburzeń komunikacji językowej we współpracy z rodzicami uczniów,
  4. wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno – pedagogicznej.

§ 22

Do zadań doradcy zawodowego należy:

  1. systematyczne diagnozowanie zapotrzebowania uczniów na informacje edukacyjne i zawodowe oraz pomoc w planowaniu kształcenia i kariery zawodowej,
  2. gromadzenie, aktualizacja i udostępnianie informacji edukacyjnych i zawodowych właściwych dla danego poziomu kształcenia,
  3. prowadzenie zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniem kształcenia i kariery zawodowej,
  4. współpraca z innymi nauczycielami w tworzeniu i zapewnianiu ciągłości działań w zakresie doradztwa edukacyjno – zawodowego,
  5. koordynowanie działalności informacyjno – doradczej prowadzonej przez Poradnię,
  6. wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno – pedagogicznej.

§ 23

  1. Do zadań pracowników administracji i obsługi należy:
  2. prowadzenie kancelarii zgodnie z instrukcją kancelaryjną,
  3. prowadzenie archiwizacji zgodnie ze stosownymi przepisami,
  4. przestrzegania przepisów bhp i ppoż,
  5. przestrzegania przepisów Ustawy o ochronie danych osobowych.
  6. Warunki wynagrodzenia pracowników niebędących nauczycielami określają odrębne przepisy.
  7. Szczegółowe indywidualne zakresy obowiązków ustala Dyrektor Poradni.

ZAKRES WSPÓŁDZIAŁANIA Z INNYMI PODMIOTAMI

§ 24

  1. Poradnia realizuje zadania współdziałając z innymi poradniami, placówkami doskonalenia nauczycieli, bibliotekami publicznymi oraz organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami świadczącymi poradnictwo i pomoc dzieciom i młodzieży oraz rodzicom i nauczycielom.
  2. Zakres współdziałania z innymi poradniami, przedszkolami, szkołami i placówkami oraz organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami świadczącymi poradnictwo i pomoc dzieciom i młodzieży oraz rodzicom i nauczycielom obejmuje:
  3. współpracę w celu zapewnienia kompleksowej pomocy dziecku i rodzinie,
  4. wymianę doświadczeń i informacji,
  5. współpracę w organizowaniu warsztatów, spotkań informacyjno – szkoleniowych,
  6. konsultacje i porady.

ROZWIĄZYWANIE SPORÓW

§ 25

  1. Sytuacje konfliktowe między organami Poradni rozstrzygane są pomiędzy stronami sporu na posiedzeniu Rady Pedagogicznej zwoływanym w celu rozwiązywania sporu i prowadzonym pod przewodnictwem Dyrektora Poradni.
  2. Dyrektor Poradni i Rada Pedagogiczna podejmują działania na rzecz rozwiązywania sporów powstałych między dwoma organami poprzez negocjacje prowadzone w oparciu o rzeczowe argumenty.
  3.  W przypadku niemożności rozwiązania sporu Rada Pedagogiczna powołuje mediatora celem podjęcia próby rozwiązania sporu. Mediatorem jest członek Rady Pedagogicznej.
  4. W przypadku niemożności rozwiązania sporu przy pomocy mediatora, Dyrektor Poradni zwraca się z prośbą o rozstrzygnięcie sporu do organu prowadzącego lub organu sprawującego nadzór pedagogiczny, w zależności od przedmiotu sporu.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§ 26

W sprawach nieuregulowanych niniejszym Statutem obowiązują postanowienia przepisów zawartych w nadrzędnych aktach prawnych.

Rada Pedagogiczna Poradni Psychologiczno – Pedagogiczna w Rypinie uchwaliła niniejszy tekst Statutu w dniu 14.09.2020 r.