STATUT
PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
W RYPINIE
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
- Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Rypinie zwana dalej „Poradnią”, jest publiczną placówką oświatową przeznaczoną dla dzieci i młodzieży z terenu Powiatu Rypińskiego i Miasta Rypin.
- Poradnia udziela pomocy dzieciom, uczniom i ich rodzicom, nauczycielom z przedszkoli, szkół i placówek mających siedzibę na terenie Miasta Rypin i Powiatu Rypińskiego oraz dzieciom nieuczęszczającym do przedszkoli i szkół zamieszkującym na terenie działania Poradni.
§ 2
- Organem prowadzącym Poradnię jest Starostwo Powiatowe w Rypinie.
- Poradnia jest jednostką budżetową Powiatu Rypińskiego.
- Nadzór pedagogiczny sprawuje Kujawsko-Pomorski Kurator Oświaty w Bydgoszczy.
- Siedziba Poradni mieści się w Rypinie przy ulicy Mławskiej 54A.
- W zależności od potrzeb, Poradnia może prowadzić działalność w innych obiektach, za zgodą organu prowadzącego.
§ 3
Poradnia używa pieczęci urzędowej prostokątnej w brzmieniu:
Poradnia
Psychologiczno – Pedagogiczna
w Rypinie
ul. Mławska 54A, 87 – 500 Rypin
NIP 892-13-16-328, Regon 001058355
tel. 54 280 5048
§ 4
Poradnia posiada adres mailowy sekretariat@ppprypin.pl i stronę internetową www.ppprypin.pl
§ 5
- Poradnia działa w ciągu całego roku jako placówka, w której nie są przewidziane ferie szkolne.
- Poradnia może prowadzić swoją działalność we wszystkie dni tygodnia, z wyłączeniem sobót, niedziel i świąt w godzinach dostosowanych do potrzeb odbiorców.
- Dzienny czas pracy Poradni ustala Dyrektor Poradni w uzgodnieniu z organem prowadzącym.
- Zajęcia prowadzone z dziećmi w Poradni zawiesza się, na czas oznaczony, w razie wystąpienia na danym terenie:
- zagrożenia ich bezpieczeństwa w związku z organizacją i przebiegiem imprez ogólnopolskich lub międzynarodowych,
- temperatury zewnętrznej lub w pomieszczeniach, w których są prowadzone zajęcia, zagrażającej ich zdrowiu,
- zagrożenia związanego z sytuacją epidemiologiczną,
- innego nadzwyczajnego zdarzenia zagrażającego bezpieczeństwu lub zdrowiu dzieci, innego niż wyżej wymienione, w przypadkach i trybie określonych w przepisach dotyczących bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach.
- Zajęcia takie organizowane są nie później niż od trzeciego dnia zawieszenia zajęć,
o którym mowa w punkcie 4 i prowadzone są z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. - Dyrektor Poradni informuje organ prowadzący i organ sprawujący nadzór pedagogiczny o sposobie prowadzenia zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość oraz o tym, że będą one realizowane zgodnie z zapisami Regulaminu uczestnictwa w zajęciach zdalnych w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Rypinie.
- Zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość realizowane będą poprzez:
- przygotowywanie i przesyłanie rodzicom drogą elektroniczną, w szczególności pocztą elektroniczną na adres a-mail rodzica, tygodniowych zestawów ćwiczeń
i zadań, kart pracy do pracy z dzieckiem w domu, - proponowanie stron internetowych z ćwiczeniami i zadaniami, przesyłanie rodzicom linków z przykładami zabaw, gier edukacyjnych itp.
- zamieszczanie materiałów na stronie internetowej placówki,
- przygotowanie pakietów z zadaniami do odbioru w placówce,
- przekazywanie telefonicznie rodzicom wskazówek do pracy w domu.
- Prowadzący będzie kontaktował się z rodzicem telefonicznie, za pomocą komunikatorów internetowych oraz poprzez wideorozmowy z rodzicami i dziećmi.
- Zapoznanie się z materiałem, wykonanie zleconych zadań i podejmowanie przez ucznia aktywności potwierdzane zostanie:
- kontakt telefoniczny lub e-mail z rodzicem,
- w dzienniku zajęć przez prowadzącego,
- systematyczne odbieranie z placówki i przekazywanie prowadzącym prac wykonanych przez dzieci.
§ 6
- Korzystanie z pomocy udzielanej przez Poradnię jest dobrowolne i nieodpłatne.
- Osoba korzystająca z pomocy Poradni ma prawo do anonimowości, poszanowania i zachowania tajemnicy.
CELE I ZADANIA PORADNI
§ 7
Celem Poradni jest organizowanie i prowadzenie kompleksowej pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla dzieci i młodzieży, w tym:
- Wspomaganie dzieci i młodzieży odpowiednio do ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych, w tym zwłaszcza dzieci i młodzieży:
a) szczególnie uzdolnionych,
b) niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie lub zagrożonych niedostosowaniem
społecznym,
c) ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się,
d) z zaburzeniami komunikacji społecznej,
e) z chorobami przewlekłymi.
- Prowadzenie terapii dzieci i młodzieży, w zależności od rozpoznanych potrzeb, w tym dzieci i młodzieży z zaburzeniami rozwojowymi, z zachowaniami dysfunkcyjnymi, niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie lub zagrożonych niedostosowaniem oraz ich rodzin.
- Diagnozowanie poziomu rozwoju, potrzeb i możliwości oraz zaburzeń rozwojowych, zachowań dysfunkcyjnych dzieci i młodzieży.
- Pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień dzieci i młodzieży.
- Podejmowanie działań z zakresu profilaktyki, w tym profilaktyki uzależnień oraz innych problemów dzieci i młodzieży, w tym udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i młodzieży z grupy ryzyka oraz ich rodzicom.
- Współpraca ze szkołami i placówkami w rozpoznawaniu u uczniów specyficznych trudności w uczeniu się, w tym ryzyka wystąpienia specyficznych trudności w uczeniu się uczniów klas I-III szkoły podstawowej.
- Współpraca z przedszkolami, szkołami i placówkami przy opracowaniu i realizowaniu indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, o których mowa w przepisach w sprawie organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych i niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych oraz w przepisach w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w specjalnych przedszkolach, szkołach i oddziałach oraz w ośrodkach, a także planów działań wspierających, o których mowa w przepisach w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
- Współpraca w udzielaniu i organizowaniu przez przedszkola, szkoły i placówki pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
- Wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji rodziny.
- Wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji przedszkola, szkoły lub placówki, w tym udzielanie nauczycielom pomocy w rozwiązywaniu problemów dydaktyczno – wychowawczych.
- Prowadzenie edukacji dotyczącej ochrony zdrowia psychicznego wśród dzieci i młodzieży, rodziców i nauczycieli.
- Udzielanie, we współpracy z placówkami doskonalenia nauczycieli, wsparcia merytorycznego nauczycielom, wychowawcom grup wychowawczych i specjalistom udzielającym pomocy psychologiczno – pedagogicznej w przedszkolach, szkołach i placówkach.
§ 8
- Poradnia realizuje swoje zadania poprzez:
- diagnozowanie,
- opiniowanie,
- działalność terapeutyczną,
- prowadzenie grup wsparcia,
- prowadzenie mediacji,
- interwencję kryzysową,
- działalność profilaktyczną,
- poradnictwo,
- konsultacje,
- działalność informacyjno-szkoleniową.
- W zakresie diagnozowania i opiniowania Poradnia:
- prowadzi badania psychologiczne, pedagogiczne i logopedyczne dzieci i młodzieży zgłaszających się lub zgłaszanych przez rodziców/prawnych opiekunów, w celu rozpoznawania ich problemów w środowisku rodzinnym, szkolnym i rówieśniczym, w uzasadnionych przypadkach dokonywana jest diagnoza sytuacji rodzinnej dziecka,
- określa dysharmonie rozwojowe oraz zaburzenia o charakterze poznawczym, emocjonalno-społecznym i związane z nimi potrzeby, analizuje etiologię problemu,
- wyróżnia najlepiej rozwinięte sfery rozwojowe, w tym predyspozycje i uzdolnienia, jako podstawy do dalszej pracy z dzieckiem,
- bada poziom dojrzałości poznawczej, emocjonalnej, społecznej dzieci i młodzieży,
- uwzględnia, w sytuacjach uzasadnionych, oceny predyspozycji psychologicznych w aspekcie wyboru kierunku kształcenia i zawodu,
- kwalifikuje, w oparciu o uzgodnienia z rodzicami, do odpowiednich form pomocy psychologiczno-pedagogicznej realizowanej przez Poradnię, przedszkole, szkołę lub inne placówki diagnostyczno-terapeutyczne,
- orzeka w sprawie kształcenia specjalnego i nauczania indywidualnego oraz opiniuje w sprawie wczesnego wspomagania rozwoju, zgodnie z odpowiednimi przepisami.
- W zakresie działalności terapeutycznej Poradnia:
- prowadzi formy terapii psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej zgodnie z potrzebami dziecka,
- wspomaga działalność terapeutyczną w szkołach i innych placówkach oświatowych i opiekuńczo-wychowawczych, udzielając konsultacji i pomocy merytorycznej,
- adresuje działania doradczo-wspomagające do rodziców lub opiekunów prawnych dzieci i młodzieży.
- W zakresie poradnictwa i konsultacji Poradnia:
- prowadzi doradztwo psychologiczne, pedagogiczne i logopedyczne dla rodziców i nauczycieli, zmierzając do optymalizacji oddziaływań edukacyjno-wychowawczych w środowisku rodzinnym i szkolnym dziecka,
- udziela rodzicom, opiekunom, wychowawcom i nauczycielom oraz samej młodzieży porad dotyczących sposobów i metod przezwyciężania trudności związanych z dysfunkcjami rozwojowymi,
- informuje rodziców i młodzież o zasadach prawidłowego wyboru kierunku dalszego kształcenia, wyboru zawodu i planowania kariery zawodowej,
- udziela pomocy doradczej dzieciom i młodzieży w planowaniu kariery zawodowej, wyboru zawodu i kierunku kształcenia,
- upowszechnia informacje oraz prowadzi zajęcia zawodoznawcze dotyczące preorientacji, orientacji zawodowej.
- W zakresie działalności profilaktycznej Poradnia realizuje następujące zadania:
- prowadzi oddziaływania profilaktyczne mające na celu określenie poziomu rozwoju dzieci młodszych w poszczególnych sferach rozwoju,
- prowadzi oddziaływania rozwijające funkcje poznawcze,
- prowadzi profilaktykę zaburzeń emocjonalno-społecznych i zaburzeń komunikacji,
- prowadzi opiekę psychologiczno-pedagogiczną nad dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym poprzez systematyczną współpracę z placówkami edukacyjnymi,
- prowadzi doradztwo psychologiczno-pedagogiczne dla dzieci i młodzieży, rodziców, nauczycieli i wychowawców,
- prowadzi oddziaływania mające na celu kształtowanie umiejętności wychowawczych w relacji rodzic-dziecko poprzez aktywne formy edukacji,
- popularyzuje wiedzę psychologiczno-pedagogiczną, zapoznając rodziców i nauczycieli z czynnikami warunkującymi optymalny rozwój dzieci i młodzieży,
- upowszechnia wartości związane ze zdrowiem psychicznym podczas codziennej pracy terapeutycznej i doradczej, wspierając w tym rodziców i placówki edukacyjne.
§ 9
- Poradnia realizuje zadania współpracując z innymi poradniami, placówkami oświatowymi, placówkami doskonalenia nauczycieli i bibliotekami pedagogicznymi oraz organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami świadczącymi poradnictwo i pomoc dzieciom, młodzieży, rodzicom i nauczycielom.
- Powyższe zadania pracownicy poradni realizują na terenie swojej placówki, na terenie placówek oświatowych w rejonie swojego działania, na terenie instytucji wspierających rozwój dzieci i młodzieży, a także w środowisku rodzinnym dziecka.
ORGANY PORADNI
§ 10
- Organami Poradni są:
– Dyrektor Poradni,
– Rada Pedagogiczna Poradni.
2. Organy Poradni współpracują ze sobą w realizacji statutowych zadań Poradni.
3. Dyrektor Poradni za zgodą organu prowadzącego Poradnię może utworzyć stanowisko wicedyrektora lub stanowiska wicedyrektorów oraz – w zależności od potrzeb – inne stanowiska kierownicze.
§ 11
- Dyrektor Poradni jest kierownikiem Poradni dla zatrudnionych w niej nauczycieli i pracowników nie będących nauczycielami, odpowiada za całokształt pracy merytorycznej i administracyjno-gospodarczej placówki.
- Dyrektor Poradni powołany jest przez organ prowadzący placówkę.
- Do obowiązków Dyrektora Poradni należą w szczególności:
- organizowanie działalności psychologiczno-pedagogicznej Poradni oraz reprezentowanie jej na zewnątrz,
- sprawowanie nadzoru pedagogicznego pozwalającego na właściwy przebieg pracy Poradni,
- realizowanie uchwał Rady Pedagogicznej, podjętych w ramach jej kompetencji stanowiących,
- kontrolowanie prawidłowości przebiegu pracy merytorycznej Poradni,
- organizowanie obsługi administracyjnej, finansowej i gospodarczej Poradni,
- dysponowanie środkami finansowymi, określonymi w Planie finansowym placówki, zaopiniowanym przez Radę Pedagogiczną Poradni i ponosi odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie,
- zatrudnianie i zwalnianie pracowników pedagogicznych oraz innych pracowników Poradni,
- przyznawanie nagród i wymierzanie kar porządkowych nauczycielom i innym pracownikom Poradni,
- występowanie z wnioskami w sprawach odznaczeń, nagród i wyróżnień dla nauczycieli oraz innych pracowników Poradni,
- dokonuje oceny pracy pracowników zgodnie z obowiązującym Regulaminem dokonywania oceny pracownika pedagogicznego w PPP w Rypinie.
- Zastępstwo w przypadku nieobecności Dyrektora pełni wyznaczona przez niego osoba.
§ 12
- Rada Pedagogiczna jest kolegialnym organem Poradni, realizującym jej statutowe działania.
- W skład Rady Pedagogicznej Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej wchodzą:
Dyrektor Poradni – jako przewodniczący,
– wszyscy pracownicy pedagogiczni zatrudnieni w Poradni.
3. Zebrania Rady Pedagogicznej są organizowane na wniosek organu prowadzącego placówkę,
organu sprawującego nadzór pedagogiczny, z inicjatywy przewodniczącego albo co najmniej
1/3 członków Rady Pedagogicznej.
4. Rada wykonuje swoje zadania zgodnie z rocznym Planem pracy placówki, zatwierdzanym każdego roku na posiedzeniu Rady Pedagogicznej podsumowującej prace Poradni w danym roku szkolnym.
5. Do kompetencji stanowiących Rady Pedagogicznej należy:
- zatwierdzanie rocznego Planu pracy placówki,
- podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych w placówce,
- ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego pracowników pedagogicznych,
- semestralne i roczne analizowanie i ocenianie przebiegu oddziaływań psychologiczno-pedagogicznych,
- ustalanie sposobu wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego, w tym sprawowanego nad placówką przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny, w celu doskonalenia pracy placówki,
- Do kompetencji opiniodawczych Rady Pedagogicznej należy:
- opiniowanie organizacji pracy Poradni,
- opiniowanie projektu Planu finansowego placówki,
- opiniowanie w zakresie powierzania nauczycielom funkcji kierowniczych w placówce,
- opiniowanie pracy Dyrektora Poradni.
- Szczegółową organizację i zakres działania Rady Pedagogicznej Poradni określa „Regulamin Pracy Rady Pedagogicznej”.
ORGANIZACJA PORADNI
§ 13
- Dla sprawnej realizacji zadań statutowych w Poradni utworzone są zespoły merytoryczne, których celem jest wymiana doświadczeń, rozwiązywanie problemów, konsultacje i wzajemne wsparcie pracowników pedagogicznych.
- Inne komórki organizacyjne będą tworzone w miarę potrzeb.
- Skład osobowy zespołów ustala Dyrektor Poradni.
§ 14
Poradnia może przyjmować studentów szkół wyższych kształcących nauczycieli (psycholog, pedagog, logopeda) na praktyki pedagogiczne na podstawie pisemnego porozumienia zawartego między Dyrektorem Poradni a zakładem kształcenia nauczycieli, zgodnie z możliwościami placówki.
§ 15
- Szczegółową organizację działania Poradni w danym roku szkolnym określa Arkusz organizacji pracy poradni, opracowany przez Dyrektora do dnia 30 kwietnia danego roku, z uwzględnieniem rocznego planu pracy i planu finansowego placówki.
- Arkusz organizacji pracy Poradni opiniują pracownicy placówki.
- Organ prowadzący zatwierdza Arkusz organizacji w terminie do 25 maja danego roku.
§ 16
Poradnia prowadzi następującą dokumentację:
- Wykaz alfabetyczny dzieci i młodzieży korzystających z pomocy poradni, zawierający numer nadany przez Poradnię przy zgłoszeniu – imię i nazwisko dziecka albo pełnoletniego ucznia, jego datę urodzenia, numer Pesel, a w przypadku jego braku serię i numer dokumentu potwierdzającego jego tożsamość oraz adres zamieszkania,
- Rejestr wydanych opinii i rejestr wydanych orzeczeń, zawierający numer Pesel, a w przypadku jego braku serię i numer dokumentu potwierdzającego jego tożsamość, numer opinii lub orzeczenia oraz datę ich wydania,
- Tygodniowy rozkład zajęć pracowników Poradni,
- Karty indywidualne badanych dzieci i młodzieży,
- Księgę posiedzeń Zespołów Orzekających,
- Księgę Zarządzeń,
- Księgę Protokołów posiedzeń Rady Pedagogicznej,
- Dzienniki pracy pracowników pedagogicznych,
- Dokumentację prowadzonych zajęć terapeutycznych,
- Inną dokumentację zgodnie z odrębnymi przepisami.
PRACOWNICY PORADNI
§ 17
W Poradni zatrudnia się pracowników pedagogicznych oraz pracowników administracji i obsługi. Poradnia realizuje swoje zadania przy pomocy specjalistów: psychologów, pedagogów, logopedów, doradców zawodowych, lekarza i innych specjalistów.
§ 18
- Szczegółowe zadania pracowników pedagogicznych oraz sposób ich realizacji ustala Dyrektor Poradni w indywidulanych zakresach obowiązków.
- Do podstawowych zadań pracowników pedagogicznych zgodnie z ich kwalifikacjami należy:
- prowadzenie działalności diagnostycznej psychologicznej, pedagogicznej, logopedycznej, z zakresu doradztwa zawodowego oraz opiniowanie na pisemny wniosek rodziców/opiekunów prawnych lub pełnoletniego ucznia, w tym udzielanie informacji o wynikach procesu diagnostycznego;
- prowadzenie działań orzeczniczych;
- prowadzenia działań informacyjnych, profilaktycznych i doradczych;
- poradnictwo i konsultacje;
- udzielanie dzieciom i młodzieży oraz rodzicom bezpośredniej pomocy psychologiczno– pedagogicznej;
- przygotowanie i/lub prowadzenie w miarę możliwości czasowo-organizacyjnych różnych form informacyjno – szkoleniowych dla pracowników placówek oświatowych, rodziców/opiekunów prawnych,
- organizowanie i prowadzenie wspomagania przedszkoli, szkół i placówek w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych;
- prowadzenie dokumentacji diagnostyczno – terapeutycznej.
- Pracownicy pedagogiczni odpowiadają za bezpieczeństwo dzieci powierzonych ich opiece w czasie diagnozy i zajęć.
§ 19
Pracownicy Poradni zobowiązani są do:
- wykonywania pracy sumiennie i starannie,
- przestrzegania czasu pracy ustalonego w placówce,
- przestrzegania przepisów bhp i ppoż,
- ochrony mienia Poradni,
- realizacji zadań statutowych oraz zadań zleconych przez Dyrektora, zgodnie z przydzielonym zakresem obowiązków,
- przestrzegania regulaminów obowiązujących z Poradni.
§ 20
Do zadań pedagoga i psychologa należy w szczególności:
- prowadzenia badań i działań diagnostycznych dzieci i uczniów,
- diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia przyczyn niepowodzeń edukacyjnych oraz wspierania mocnych stron uczniów,
- udzielenie pomocy psychologiczno – pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb,
- podejmowanie działań z zakresu profilaktyki i innych problemów dzieci i młodzieży,
- minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów,
- prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych,
- pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień dzieci i uczniów,
- wspierane nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
§ 21
Do zadań logopedy w szczególności należy:
- diagnozowanie logopedyczne, w tym prowadzenie badań przesiewowych w celu ustalenia stanu mowy,
- prowadzenie zajęć logopedycznych oraz porad i konsultacji dla dzieci, uczniów i rodziców w zakresie stymulacji rozwoju mowy i eliminowania jej zaburzeń,
- podejmowanie działań profilaktycznych, zapobiegających powstawaniu zaburzeń komunikacji językowej we współpracy z rodzicami dzieci i uczniów,
- wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
§ 22
Do zadań doradcy zawodowego należy:
- systematyczne diagnozowanie zapotrzebowania uczniów na informacje edukacyjne i zawodowe oraz pomoc w planowaniu kształcenia i kariery zawodowej,
- gromadzenie, aktualizacja i udostępnianie informacji edukacyjnych i zawodowych właściwych dla danego poziomu kształcenia,
- prowadzenie zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniem kształcenia i kariery zawodowej,
- współpraca z innymi nauczycielami w tworzeniu i zapewnianiu ciągłości działań w zakresie doradztwa edukacyjno – zawodowego,
- koordynowanie działalności informacyjno – doradczej prowadzonej przez Poradnię,
- wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
§ 23
- Do zadań pracowników administracji i obsługi należy:
- prowadzenie kancelarii zgodnie z instrukcją kancelaryjną,
- prowadzenie archiwizacji zgodnie ze stosownymi przepisami,
- przestrzegania przepisów bhp i ppoż,
- przestrzegania przepisów Ustawy o ochronie danych osobowych.
- Warunki wynagrodzenia pracowników niebędących nauczycielami określają odrębne przepisy.
- Szczegółowe indywidualne zakresy obowiązków ustala Dyrektor Poradni.
ZAKRES WSPÓŁDZIAŁANIA Z INNYMI PODMIOTAMI
§ 24
- Poradnia realizuje zadania współdziałając z innymi poradniami, placówkami doskonalenia nauczycieli, bibliotekami publicznymi oraz organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami świadczącymi poradnictwo i pomoc dzieciom i młodzieży oraz rodzicom i nauczycielom.
- Zakres współdziałania z innymi poradniami, przedszkolami, szkołami i placówkami oraz organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami świadczącymi poradnictwo i pomoc dzieciom i młodzieży oraz rodzicom i nauczycielom obejmuje:
- współpracę w celu zapewnienia kompleksowej pomocy dziecku i rodzinie,
- wymianę doświadczeń i informacji,
- współpracę w organizowaniu warsztatów, spotkań informacyjno – szkoleniowych,
- konsultacje i porady.
ROZWIĄZYWANIE SPORÓW
§ 25
- Sytuacje konfliktowe między organami Poradni rozstrzygane są pomiędzy stronami sporu na posiedzeniu Rady Pedagogicznej zwoływanym w celu rozwiązywania sporu i prowadzonym pod przewodnictwem Dyrektora Poradni.
- Dyrektor Poradni i Rada Pedagogiczna podejmują działania na rzecz rozwiązywania sporów powstałych między dwoma organami poprzez negocjacje prowadzone w oparciu o rzeczowe argumenty.
- W przypadku niemożności rozwiązania sporu Rada Pedagogiczna powołuje mediatora celem podjęcia próby rozwiązania sporu. Mediatorem jest członek Rady Pedagogicznej.
- W przypadku niemożności rozwiązania sporu przy pomocy mediatora, Dyrektor Poradni zwraca się z prośbą o rozstrzygnięcie sporu do organu prowadzącego lub organu sprawującego nadzór pedagogiczny, w zależności od przedmiotu sporu.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 26
W sprawach nieuregulowanych niniejszym Statutem obowiązują postanowienia przepisów zawartych w nadrzędnych aktach prawnych.
Rada Pedagogiczna Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Rypinie na posiedzeniu w dniu 04.04.2024 r. uchwaliła zmiany w Statucie.
Jednolity tekst Statutu wchodzi w życie z dniem uchwalenia, tj. 04.04.2024 r.